
Pædagogen i skolen
Hvad vil det sige at være pædagog i skolen? Hvilke udfordringer er der? Hvad bliver der af fritidspædagogikken?
‘Pædagogen i skolen’ er et undervisningsmateriale henvendt til pædagogprofessionen. Materialet er udarbejdet på baggrund af et forskningsprojekt, der har undersøgt pædagogernes oplevelse af arbejdet i skolen. Du kan læse forskningsrapporten, du kan læse analyser om mødet med skolens kultur, og du kan blive inspireret og måske forstyrret af refleksionsspørgsmål.
Materialet består i:
- Rapporten ‘Pædagogen i skolen – status og udsyn’
Læs resumé eller hele rapporten om pædagogers oplevelse af arbejdet i skolen - Anbefalinger i rapporten
Læs og diskuter rapportens anbefalinger - Logikker
Læs og diskuter artikel om mødet med andre institutionslogikker - Educator wellbeing
Læs om og diskuter begrebet professionswellbeing - Tværprofessionelt samarbejde
Analyser og identificer dilemmaer og potentialer i det tværprofessionelle samarbejde ud fra citater fra rapporten - Pædagogens mange roller
Læs om og diskuter pædagogens mange roller i skolen
Kontakt
Klaus Kofoed-Heller, lektor, kkhe@kp.dk / +45 41 89 84 65
Maj Borggaard Hansen, lektor, mboh@kp.dk / +45 41 89 85 41
Stine Dupont, lektor, stdu@kp.dk / +45 41 89 80 14
Ditte Tofteng, docent, dito@kp.dk / +45 41 89 84 88
Lisbeth Madsen, lektor, lbma@kp.dk / +45 41 89 72 79